INFOLINKA0850 100 200

(9:00-18:00)

0
0,00

Košík

    Všeobecné obchodné podmienky

    Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) uverejnené na datacomp.sk platia pre nákup v internetovom obchode datacomp.sk. Ich účelom je vymedziť a upresniť práva a povinnosti predávajúceho (dodávateľa) na jednej strane a kupujúceho (zákazníka, spotrebiteľa) na strane druhej v zmysle príslušných právnych predpisov.

    Predávajúcim a prevádzkovateľom internetového obchodu datacomp.sk je:
    Obchodné meno: Datacomp s.r.o.
    Sídlo: Moldavská cesta II. 49/2413, 040 11 Košice
    IČO: 36212466
    DIČ: 2020062550
    IČ DPH: SK2020062550
    Bankové spojenie: VÚB a.s. Mlynské nivy 1, 829 90 Bratislava
    č. účtu: 2776359853/0200
    IBAN: SK05 0200 0000 0027 7635 9853
    Tel. / Fax.: + 421 55 2850 850 / + 421 55 9783 113
    E-mail: obchod@datacomp.sk
    www: datacomp.sk
    Zapísaná v OR Okresného súdu Košice I. Odd. Sro, Vložka č. 13086/V
    (ďalej len „Predávajúci“ alebo „Datacomp s.r.o.“)

    Všetky zmluvné vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim sú uzatvorené v súlade s platným právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené VOP zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, v platnom znení (ďalej len „OZ“), zákonom č. 250/2007 Z.z. zákon o ochrane spotrebiteľa, v platnom znení a zákonom č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov.

    V prípade, ak je kupujúcim podnikateľ, ktorý kupuje tovar v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti (nákup na IČO), riadia sa právne vzťahy zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník, v platnom znení.
     

    Uzatvorenie zmluvy

    V zmysle ust. § 2 ods. 1 zák č. 102/2014 Z.z. sa zmluvou uzavretou na diaľku na účely týchto VOP rozumie zmluva medzi predávajúcim a spotrebiteľom dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom jedného alebo viacerých prostriedkov diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a spotrebiteľa, najmä využitím webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo ponukového katalógu.

    Kupujúci prehlasuje, že osobné údaje, ktoré uviedol v objednávke sú pravdivé. Podľa § 11 zákona č. 136/2014 Z.z. za nepravdivosť osobných údajov zodpovedá ten, kto ich do informačného systému poskytol. Pri vykonaní registrácie, ma zákazník možnosť vyjadriť súhlas so zasielaním komerčnej komunikácie elektronickou poštou, sms správami, prípadne iným vhodným spôsobom. Uvedené zasielanie komerčnej komunikácie je výlučné na voľbe zákazníka.

    Kupujúci v momente odoslania svojej objednávky potvrdzuje, že súhlasí s týmito obchodnými podmienkami platnými v čase odoslania svojej objednávky a je nimi viazaný od momentu uzatvorenia kúpnej zmluvy. Kupujúci odoslaním svojej objednávky potvrdzuje, že pred uskutočnením svojej objednávky sa s týmito obchodnými podmienkami oboznámil a s obchodnými podmienkami bez výhrad súhlasí.

    Postup pre spotrebiteľa, ako je potrebné vyplniť formulár pre objednávku, je uvedený na internetovej stránke datacomp.sk. Spotrebiteľ si môže flexibilne meniť parametre objednávky počas celej doby pred jej odoslaním. Po odoslaní je možné zmeniť parametre objednávky telefonicky alebo e-mailom alebo listom.

    Spotrebiteľ odoslaním e-mailovej správy adresovanej predávajúcemu alebo odoslaním vyplneného formulára na internetovej stránke datacomp.sk alebo na základe telefonickej objednávky spotrebiteľa predávajúcemu alebo prostredníctvom listu spotrebiteľa adresovaného predávajúcemu (ďalej len "objednávka") dáva predávajúcemu súhlas na spracovanie tejto objednávky. Spotrebiteľ má možnosť pri vypĺňaní formulára zvoliť si alebo odmietnuť zasielanie noviniek spoločnosti Datacomp s.r.o.. Spoločnosť Datacomp s.r.o. sa zaväzuje chrániť osobné údaje spotrebiteľa v zmysle Zákona č. 136/2014 Z.z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov.

    Objednávka spotrebiteľa musí obsahovať:
    • identifikačné údaje spotrebiteľa (obchodné meno, sídlo, IČO - ak je spotrebiteľom právnická osoba, prípadne meno, priezvisko, adresu trvalého pobytu ak je spotrebiteľom fyzická osoba),
    • typ a počet kusov tovaru,
    • spôsob dodania tovaru,
    • kontaktné údaje spotrebiteľa (telefónne číslo, e-mail), spôsob zaplatenia kúpnej ceny (v hotovosti, platobnou kartou, na dobierku, bezhotovostným prevodom, prostredníctvom spoločnosti poskytujúcej spotrebiteľské úvery).
    Po odoslaní objednávky spotrebiteľom predávajúci bezodkladne po jej doručení potvrdí spotrebiteľovi prijatie objednávky spätným mailom alebo telefonicky alebo listom. Objednávke spotrebiteľa je pridelené konkrétne jedinečné číslo, pod ktorým jej zaevidovaná v systéme. Informáciu o čísle objednávky obdrží spotrebiteľ prostredníctvom spätného mailu alebo telefonicky alebo listom.

    Objednávka sa stáva záväznou v prípade jej spracovania a následným potvrdením t.j. zaslaním emailu o spracovaní objednávky na email odberateľa. Spracovanú objednávku nemôže predávajúci zrušiť. V prípade, že spotrebiteľ už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode medzi spoločnosťou Datacomp s.r.o a spotrebiteľom o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, spoločnosť Datacomp s.r.o. sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi do 14 pracovných dní od záväzného odstúpenia spotrebiteľa od objednávky na účet spotrebiteľa alebo adresu spotrebiteľa cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok.

    V zmysle ust. § 7 ods. 4 zák. č 102/2014 Z.z. tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
    1. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
       
    2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
       
    3. tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

    Platba darčekovým poukazom alebo zľavovým kódom

    Darčekový poukaz, alebo zľavový kód (ďalej len “poukaz“) vystavený predávajúcim je možné uplatniť na nákup tovaru na internetovej stránke datacomp.sk alebo na kamennej predajni predávajúceho. Ak nie je uvedené inak, poukaz je možné použiť iba na nákup tovaru, nevzťahuje sa na služby, poštovné náklady a iné poplatky.

    Hodnota poukazu je uvedená na každom poukaze ako suma vrátane DPH, pričom poukaz funguje ako zľava z celkovej sumy objednaného tovaru s DPH. Poukaz je možné využiť jedine v celej hodnote, v rámci jedného nákupu, nie je možné ju uplatniť po častiach.  Nedoplatok za nákup tovaru je potrebné uhradiť finančnou formou, preplatok sa nevracia.

    V prípade, že kupujúci odoberie tovar za nižšiu cenu ako je hodnota poukazu, nemá nárok na doplatenie hodnoty poukazu ani na nový poukaz na zvyšok hodnoty pôvodného uplatneného poukazu.

    Poukaz nie je možné vymeniť za hotovosť. V prípade, ak kupujúcemu vznikne právo odstúpiť od kúpnej zmluvy za nákup tovaru, za ktorý kupujúci zaplatil poukazom, kupujúcemu vzniká nárok na vrátenie kúpnej ceny vo forme poukazu.

    Po uplatnení poukazu na úhradu tovaru alebo po skončení platnosti sa stáva poukaz neplatným. Poukaz nie je možné nahradiť v prípade straty, poškodenia alebo odcudzenia.


    Nákup s 0% DPH pre plátcov DPH mimo SR v rámci EU

    Ak je kupujúci platcom DPH mimo SR v krajinách EU, je možný nákup bez DPH za týchto podmienok:
    • platba je možná len vopred na zálohovú (proforma) faktúru a musí byť realizovaná z bankového účtu kupujúceho
    • podmienkou fakturácie bez DPH je byť súčasťou európskej databázy VIES
    • dodacia adresa sa musí zhodovať s fakturačnou adresou, t. j. sídlom kupujúceho, osobný odber nie je možný
    • dopravné je stanovené individuálne podľa dodacej adresy, váhy tovaru a počtu balíkov,  cenu dopravného upresníme mailom na obchod@datacomp.sk


    Odstúpenie od zmluvy

    V súlade s ustanovením §7 ods. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v platnom znení, má spotrebiteľ právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní od prevzatia tovaru bez uvedenia dôvodu. V prípade, ak spotrebiteľ využije právo na odstúpenie od zmluvy v uvedenej lehote, dodávateľ nebude požadovať náhradu preukázateľne vynaložených nevyhnutných nákladov spojených s odstúpením od zmluvy nad rámec platnej legislatívy.

    Formulár pre odstúpenie od zmluvy
    * PDF formulár (Odstupenie_od_zmluvy.pdf) je možné uložiť a vyplniť alebo priamo vytlačiť

    Odstúpením od zmluvy sú si zmluvné strany povinné vrátiť navzájom poskytnuté plnenia. V prípade, ak spotrebiteľ už prevzal objednaný tovar, je povinný ho vrátiť v pôvodnom spotrebiteľskom balení v ktorom bol výrobok kupujúcemu dodaný za predpokladu, že sa oboznámil s vlastnosťami výrobku.

    Vrátený tovar je možné doručiť na servisné oddelenie Datacomp s.r.o., Moldavská cesta 32, 040 11 Košice spolu s vytlačenou žiadosťou o odstúpenie alebo odovzdať osobne na pobočke Datacomp.

    Spotrebiteľ je zároveň povinný v odstúpení od zmluvy uviesť kontaktné údaje a číslo účtu, na ktorý má byť uhradená suma za objednaný tovar poukázaná zo strany predávajúceho, pokiaľ sa nedohodnú že si prevezme peniaze osobne. Predávajúci sa zaväzuje uhradiť zaplatenú sumu bezodkladne, obratom po vrátení objednaného tovaru, najneskôr však do 14 dní.

    V zmysle ust. § 7 ods. 6 zák. č 102/2014 Z.z. o odstúpení od zmluvy, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je:
    1. predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený (napr. holiace strojčeky, epilátory, strihače vlasov, zubné kefky, masážne stroje, slúchadla, handsfree a pod.)
       
    2. predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov, kníh alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
       
    3. poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy,
       
    4. predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
       
    5. vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal.
    Spoločnosť Datacomp s.r.o. stornuje objednávku, alebo jej časť v prípade ak nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote alebo sa tovar nevyrába alebo sa tovar už nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena zo strany dodávateľa tovaru a tieto zmeny neboli predávajúcemu známe v deň realizácie objednávky spotrebiteľom. V prípade, že nastane niektorá z uvedených situácií, spoločnosť Datacomp s.r.o. bude bezodkladne kontaktovať spotrebiteľa za účelom dohody o ďalšom postupe.

    V prípade, že spotrebiteľ už cenu z objednávky (zálohovej faktúry) alebo jej časť zaplatil a nedôjde k dohode medzi spoločnosťou Datacomp s.r.o a spotrebiteľom o poskytnutí iného tovaru v rovnakej kvalite a cene, ani o inom náhradnom plnení, spoločnosť Datacomp s.r.o. sa zaväzuje vrátiť spotrebiteľovi na účet spotrebiteľa alebo adresu spotrebiteľa cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok obratom, resp. najneskôr do 7 pracovných dni od záväzného odstúpenia od objednávky.
     

    Ochrana osobných údajov

    Všeobecné podmienky ochrany osobných údajov


    Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou poskytne predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.

    Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou poskytne predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu.

    Kupujúci môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Moje konto.

    Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle ust. § 14 ods. 2 Zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „ZnOOÚ“) predávajúci ako prevádzkovateľ bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho po udelení jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v predzmluvných vzťahoch s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.

    Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

    Predávajúci vyhlasuje, že osobné údaje bude získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach a že bude dodržiavať zásady spracúvania osobných údajov definovaných v § 6 až § 13 ZnOOÚ.

    Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka „Súhlasím s obchodnými podmienkami.“ pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu jasným, zrozumiteľným, ľahko dostupným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
    1. svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok,
    2. identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar tak, že tieto údaje sú uvedené v akceptácii,
    3. účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim,
    4. že bude spracúvať osobné údaje kupujúceho v rozsahu meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu, ak je kupujúci fyzickou osobou a v rozsahu obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a mailovú adresu ak je kupujúci právnickou osobou.
    Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje ZnOOÚ ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať. Predávajúci vyhlasuje, že súhlas dotknutej osoby si nebude vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej predávajúcemu.

    Zásady ochrany osobných údajov

    1. Pre potreby týchto Zásad sa rozumie Osobnými údajmi meno a priezvisko, e-mailová adresa, telefónne číslo, fakturačná adresa, doručovacia adresa, IP adresa, cookies, informácie o dosiahnutí veku 16 rokov.
    2. Datacomp s.r.o. ako Prevádzkovateľ e-shopu datacomp.sk a zároveň ako správca Osobných údajov týmto informuje o spôsobe a rozsahu spracovania Osobných údajov, vrátane rozsahu práv Dotknute osoby súvisiacich so spracovaním jej Osobných údajov.
    3. Dotknutá osoba je fyzickou osobou, ktorá nakupuje od Prevádzkovateľa tovar a služby.
    4. Prevádzkovateľ pri spracovaní osobných údajov postupuje v súlade s nasledujúcimi právnymi predpismi: Zákon č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov (ďalej len „ZnOOÚ“) a Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (ďalej len "Nariadenie")
    5. Prevádzkovateľ spracováva Osobné údaje pre nasledujúce účely:
      1. plnenia zmluvy uzavretej s Dotknutou osobou, prípadne iného záväzku, a poskytovanie služieb:
        1. osobné údaje budú spracované po dobu rokovaní o uzavretí zmluvy medzi Prevádzkovateľom a Dotknutou osobou, a to za účelom uzavretia zmluvy, ako aj počas trvania zmluvného vzťahu;
        2. na účely splnenia marketingovej akcie, jej vyhodnotenie a ukončenie, doručenie prípadnej výhry, atď.
      2. dodržanie právneho záväzku (najmä účtovného, daňového a archivačného, poskytnutie súčinnosti správnym orgánom, polícii, súdom, a pod.);
      3. oprávnené záujmy Prevádzkovateľa, ochrana práv a právom chránených záujmov Prevádzkovateľa;
      4. marketingové a obchodné ponuky služieb Prevádzkovateľa:
        1. plošné zasielanie obchodných ponúk produktov a služieb: zasielanie všeobecných reklamných oznámení bez zacielenia na konkrétnu skupinu adresátov;
        2. individuálna ponuka: zasielanie reklamných oznámení po zhodnotení niektorých osobných aspektov vzťahujúcich sa k fyzickej osobe; prevádzkovateľ nevykonáva profilovanie v súlade s čl. 22 Nariadenia, keďže nejde o automatizované spracovávanie, ale ručnú tvorbu individuálnych ponúk;
        3. zasielanie obchodných informácii tretími stranami: ide o zasielanie obchodných oznámení ďalšími správcami, ktorým boli osobné údaje Dotknute osoby odovzdané na základe súhlasu Dotknutej osoby a na základe zmluvy o spracovaní Osobných údajov;
        4. zasielanie dotazníkov Heureka za účelom skvalitnenia poskytovaných služieb zákazníkom; Prevádzkovateľ v rámci hodnotenia spokojnosti a iných prieskumov prenáša osobné údaje v rozsahu a e-mailová adresa tretej strane - ďalšiemu správcovi - spoločnosti Heureka Shopping s.r.o. Doba spracovania osobných údajov je v tomto prípade 3 roky a je nutný výslovný súhlas Dotknutej osoby.
    6. Pokiaľ Dotknutá osoba neposkytne svoje Osobné údaje, nie je možné uzavrieť zmluvu s Prevádzkovateľom a/alebo mu poskytnúť služby z nej vyplývajúce. Osobné údaje sú v tejto súvislosti nevyhnutné pre poskytnutie konkrétnej služby či produktu Prevádzkovateľa.
    7. Dotknutá osoba je povinná Prevádzkovateľovi poskytnúť len pravdivé a presné Osobné údaje. Za správnosť, presnosť a pravdivosť poskytnutých Osobných údajov je zodpovedná Dotknutá osoba. Prevádzkovateľ za správnosť poskytnutých údajov nenesie zodpovednosť.
    8. Prevádzkovateľ vynaloží maximálne úsilie, aby nedošlo k neoprávnenému spracovaniu.
    9. Prevádzkovateľ je oprávnený odovzdať osobné údaje Dotknutej osoby tretím osobám, a to za nasledujúcimi účelmi: dokončenie objednávkového procesu, doručenie tovaru, zasielanie obchodných oznámení, hodnotenie spokojnosti zákazníka, poskytovanie spotrebiteľského úveru, služby zákazníckej podpory, poskytovanie poistných produktov, vybavovanie reklamácií.
    10. Osobné údaje sú a budú spracované v elektronickej podobe neautomatizovaným spôsobom.
    11. O Osobných údajoch Dotknutej osoby vedie Prevádzkovateľ záznamy po obdobie nie dlhšie ako je potrebné pre účel, na ktorý ich Prevádzkovateľ získal.
    12. V prípade záujmu o poskytnutie informácie o konkrétnej dobe uchovávania osobných údajov vás, ako Dotknutej osoby, máte možnosť kontaktovať nás prostredníctvom e-mailovej správy odoslanej na adresu obchod@datacomp.sk.
    13. Dotknutá osoba má v súvislosti s ochranou Osobných údajov právo na prístup k údajom (článok 15 Nariadenia), právo na opravu poskytnutých údajov (článok 16 Nariadenia), právo na vymazanie (článok 17 Nariadenia), právo na obmedzenie spracúvania (článok 18 Nariadenia), právo na prenosnosť údajov (článok 20 Nariadenia), právo namietať proti spracovaniu osobných údajov (článok 21 Nariadenia) a právo napadnúť rozhodnutie Prevádzkovateľa založené na automatizovanom spracúvaní osobných údajov Dotknutej osoby, ktoré je spojené s právom vyjadriť k tomuto rozhodnutiu stanovisko Dotknutej osoby a žiadať od Prevádzkovateľa preskúmanie takéhoto rozhodnutia s ľudských zásahom (článok 22 Nariadenia). Na výkon týchto práv sa vzťahujú niektoré výnimky a preto ich nebude možné uplatniť vo všetkých situáciách.
    14. Dotknutá osoba má tiež právo podať sťažnosť na dozorný orgán, ktorým je Úrad na ochranu osobných údajov SR (www.dataprotection.gov.sk). Prehľad dozorných orgánov v rámci EÚ je dostupný na http://ec.europa.eu/newsroom/article29/item-detail.cfm?item_id=612080.
    15. V prípade, ak je právnym základom pre spracúvanie osobných údajov Dotknutej osoby súhlas so spracúvaním, môže ho táto osoba kedykoľvek odvolať, pričom je oprávnená použiť taký istý spôsob, akým jej bol súhlas udelený.  
    16. Zásady ochrany osobných údajov vypracoval Prevádzkovateľ z dôvodu posilnenia dostatočnej transparentnosti a vysvetlenia základných pravidiel, ktoré Prevádzkovateľ dodržiava pri ochrane súkromia a osobných údajov dotknutých osôb.
    17. Prevádzkovateľ pravidelne reviduje a aktualizuje Zásady ochrany osobných údajov, pričom platí vždy aktuálna verzia týchto Zásad. Aktuálna verzia je vždy zverejnená na stránke Prevádzkovateľa. Zásady ochrany osobných údajov pravidelne kontrolujte, aby ste boli informovaní o prípadných

    Súbory cookies

    S cieľom zabezpečiť riadne fungovanie našej webovej lokality ukladáme niekedy na vašom zariadení malé dátové súbory, tzv. cookie. Súbor cookie je malý textový súbor, ktorý webová lokalita ukladá vo vašom počítači alebo mobilnom zariadení pri jej prehliadaní. Vďaka tomuto súboru si webová lokalita na určitý čas uchováva informácie o vašich krokoch a preferenciách (ako sú prihlasovacie meno, jazyk, veľkosť písma a iné nastavenia zobrazovania), takže ich pri ďalšej návšteve lokality alebo prehliadaní jej jednotlivých stránok nemusíte opätovne uvádzať.

    Naša webstránka používa súbory cookies na zapamätanie si používateľských nastavení, posledných prezeraných produktov, pre lepšie prispôsobenie reklám záujmom návštevníkov a pre nevyhnutnú funkcionalitu webstránky. Súbory cookie môžete kontrolovať alebo zmazať podľa uváženia – podrobnosti si pozrite na stránke aboutcookies.org. Môžete vymazať všetky súbory cookie uložené vo svojom počítači a väčšinu prehliadačov môžete nastaviť tak, aby ste im znemožnili ich ukladanie. V takomto prípade však pravdepodobne budete musieť pri každej návšteve webovej lokality manuálne upravovať niektoré nastavenia a niektoré služby a funkcie nebudú fungovať.

    Používanie súborov cookie je možné nastaviť pomocou Vášho internetového prehliadača. Väčšina prehliadačov súbory cookie automaticky prijíma už vo úvodnom nastavení.
     

    Zodpovednosť za chyby, záruka, reklamácia

    Záručná doba na tovar je 24 mesiacov, pokiaľ nie je pre konkrétne prípady stanovená iná záručná doba. Na použitý tovar (označený ako "použitý") poskytujeme záručnú dobu min. 12 mesiacov. Na tovar označený ako "rozbalený" poskytujeme štandardnú záručnú dobu min. 24 mesiacov, na tovar označený ako "zánovný" poskytujeme záručnú dobu min. 21 mesiacov.

    Záruka začína plynúť od prevzatia veci kupujúcim. Kupujúci berie na vedomie skontrolovať si úplnosť dodaného tovaru a neporušenosť spotrebiteľského obalu. V prípade, že tovar pri prevzatí kupujúcim neodpovedá kúpnej zmluve, je kupujúci povinný bezodkladne o tom upovedomiť predávajúceho. V prípade ak:
     
    • sa jedná o chybu odstrániteľnú, má kupujúci právo aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená bez zbytočného odkladu resp. právo na výmenu veci. Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci je oprávnený namiesto odstránenia chyby vymeniť vždy chybný tovar za bezchybný, pokiaľ to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti
       
    • sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá bráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na výmenu veci alebo právo od zmluvy odstúpiť
       
    • sa jedná o chybu neodstrániteľnú, ktorá ale nebráni tomu, aby mohol byť tovar riadne užívaný, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny
       
    • sa jedná o chybu odstrániteľnú, ale kupujúci nemôže pre opätovne sa vyskytnutú chybu po oprave alebo pre väčší počet chýb vec riadne užívať, má kupujúci právo na výmenu tovaru alebo právo od zmluvy odstúpiť

    Kupujúci berie na vedomie, že predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru, ktoré boli spôsobené v príčinnej súvislosti s jednaním, alebo opomenutím kupujúceho, používaním tovaru v rozpore s bežnými zvyklosťami či v rozpore s návodom na použitie ak je priložený. Záruka sa nevzťahuje na bežné a prirodzené opotrebenie výrobku, ktoré je závislé od intenzity jeho používania, ani na mechanické opotrebenie, či poškodenie výrobku ak k nemu dôjde hrubou silou. Zákazník je povinný uplatniť si reklamáciu prvej zistenej vady bezodkladne po jej zistení, prejavení sa.

    Na žiadosť kupujúceho je predávajúci povinný poskytnúť záruku písomnou formou tzn. vydaním záručného listu. Pokiaľ predávajúci poskytne na tovar dlhšiu než zákonnú záruku, jej podmienky a rozsah určí v záručnom liste. Záručný list musí obsahovať meno a priezvisko predávajúceho resp. obchodné meno predávajúceho, IČO, sídlo predávajúceho, ak sa jedná o právnickú osobu resp. bydlisko, ak sa jedná o fyzickú osobu. Ak to povaha veci umožňuje, postačí namiesto záručného listu vydať doklad o kúpe. Miestom pre uplatnenia reklamácie je prevádzka Datacomp s.r.o alebo autorizované servisné stredisko výrobcu. Ak to povaha veci umožňuje môže predávajúci po dohode s kupujúcim určiť aj iné miesto v rámci SR na prevzatie reklamácie, vykonanie záručného servisu, alebo opravy. (napr. Zoznam záručných servisov a opravovní uvedení v Záručnom a dodacom liste)

    Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie v rámci zákonnej záruky, preukázať uzatvorenie kúpnej zmluvy s predávajúcim dokladom o kúpe a prípadne vydaným záručným listom (dodacím listom ak tento bol vydaný). Pokiaľ bol kupujúcemu vystavený záručný list od výrobcu, tak tento záručný list je nutne preukázať pri uplatnení reklamácie. Predávajúci sa zaväzuje oprávnenú a podľa týchto obchodných podmienok uplatnenú reklamáciu vybaviť bezodkladne, ak sa dá na mieste, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodnú inak. Predávajúci vydá kupujúcemu protokol o reklamácii, v ktorom uvedie dátum a spôsob vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o prípadnom prevedení opravy a dobe jej trvania, poprípade písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

    Opravený, alebo vymenený reklamovaný tovar dopraví predávajúci na adresu kupujúceho na svoje vlastné náklady.

    Ak spotrebiteľ – kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, tak spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na reklamacie@datacomp.sk). Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

    Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR – www.mhsr.sk/.

    Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

    Detailné podmienky reklamácií sú upravené v „Reklamačnom poriadku spoločnosti Datacomp s.r.o.“, ktorý je prílohou týchto VOP.

    Záruka na LCD displeje

    Vzhľadom k počtu pixelov na LCD panely, nie je z hľadiska výrobných technológií prakticky možné predchádzať stratám pixelov. Z tohoto dôvodu bola vytvorená norma ISO 13406-2. Norma rozdeľuje monitory do štyroch kvalitatívnych tried a pre každú triedu určuje maximálne prípustne množstvo chybných pixelov či clusterov. Cluster je štvorec 5x5 pixelov. Ak nie je uvedené inak, spadá predávajúcim predávaný tovar do druhej triedy.

    Chybný pixel:
    • typ 1 - biely bod, trvale svietiaci pixel
    • typ 2 - čierny bod, trvale nesvietiaci pixel
    • typ 3 - farebný bod, trvale svietiaci či nesvietiaci sub pixel, výsledkom je bod s inou než požadovanou farbou

    Chybný cluster:
    • chybný cluster typ 1 - viac než jeden chybný pixel typ 1 či typ 2
    • chybný cluster typ 1 – viac než jeden chybný pixel typu 3
    Počet prípustných strát na 1 milión pixelov:
    trieda Typ 1
    (biely bod)
    Typ 2
    (čierny bod)
    Typ 3
    (farebný bod)
    ClusterTyp 1 ClusterTyp 2
    I 0 0 0 0 0
    II 2 2 5 0 2
    III 5 15 50 0 5
    IV 50 150 500 5 50

    Cena tovaru

    Všetky ceny uvedené na stránkach sú konečné, vrátane DPH a bez ďalšieho navýšenia. Ceny sú platné odo dňa pridania tovaru do ponuky - dátumu jej zverejnenia s cenou do vypredania skladových zásob e-shopu. Prevádzkovateľ stránky si vyhradzuje právo na zmenu cien v prípade neoprávneného neautorizovaného zásahu do obsahu stránky. Konečná cena pre kupujúceho je uvedená v potvrdení objednávky. Uvedené ceny sú naše bežné maloobchodné ceny, ale v e-shope sa môžu v jednotlivých prípadoch, akciách líšiť od maloobchodných cien na našich prevádzkach. Pre nákup v e-shope je platná vždy cena uvedená v ponuke pri konkrétnom tovare.

    Upozornenie: cenu je možné individuálne telef. dohodnúť - upraviť aj kumulovanou zľavou v závislosti od objemu nákupu, spôsobu platby, či rezervácie so zálohou. Úprava cien vyhradená. Technická špecifikácia a vzhľad výrobku sa môže líšiť v niektorých detailoch v závislosti od výrobcu. Akciový - zlacnený tovar môže mať drobné estetické vady nevplývajúce na jeho funkčnosť.

    Objednávka kupujúceho je po svojom potvrdení ako uzatvorená zmluva medzi kupujúcim a predávajúcim archivovaná za účelom jej splnenia a ďalšej evidencie. Jednotlivé technické kroky smerujúce k uzatvoreniu zmluvy sú spotrebiteľovi známe z vlastného procesu uskutočnenia objednávky. Zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku, poprípade je možné ju uzatvoriť aj v iných jazykoch, pokiaľ to nebude dôvodom nemožnosti jej uzatvorenia. Kupujúci má možnosť opravovať chyby, ktoré vznikli pri zadávaní údajov pred podaním objednávky.

    Dodacie podmienky

    Dodací termín je v závislosti od skladu už od 24 hodín. Dodanie avizujeme telefonicky, alebo e-mailom pri potvrdení objednávky. S tovarom dodávame daňové doklady, záručný list, návod na použitie a tlačivo zaznamenávajúce obsah dodávky. Pri platbe na predfaktúru je dodacia doba rovnaká ako na dobierku, ale začína sa počítať od pripísania platby na náš účet, pokiaľ sa nedohodne inak.

    Spôsob dodania

    Objednaný tovar dopravujeme na dobierku na adresu zadanú spotrebiteľom prepravnou službou. Podľa dohody, požiadavky spotrebiteľa aj iným dohodnutým spôsobom, prípadne si ho môže spotrebiteľ vyzdvihnúť v pracovnej dobe na našej predajni.

    Poplatky za dopravu:

    Doprava kuriérskou službou
    • kuriér odovzdá tovar pri jeho aute, kuriér zásielky nevynáša,
    • kuriér nemá odborno-technickú spôsobilosť pre vybalenie, zapájanie a testovanie výrobku zakúpeného v našej spoločnosti
    Ceny dopravy v rámci SR s DPH Spôsob platby
    Dobierka
    (pri prevzatí)
    Príkazom
    (po uhradení)
    Osobne na predajni - -
    Kuriérom SP (do 30kg) 5,30 € 3,90 €
    Balík do BalíkoBOXu SP (max. 50x60x45cm) 3,60 € 1,99 €
    Balík na poštu (do 30kg) 3,90 € 2,50 €
    Nadrozmerná doprava 24 22 €
    Datacomp rozvoz iba v Košiciach (do 30kg) - 3,90 
    Odberné miesto Packeta* 6,90  1,99 
    *Obmedzenia pre doručenie na odberné miesto Packeta:
    • maximálny rozmer 50x40x30cm (resp. súčet strán max. 120 cm), dĺžka jednej strany max. 70 cm
    • maximálna hmotnosť 5 kg
    • maximálna hodnota zásielky 700 EUR
    • zoznam odberných miest packeta.sk v SR
    Po doručení tovaru na odberné miesto Packeta budete informovaný e-mailom a SMS.

    Doprava mimo SR je naceňovaná individuálne e-mailom obchod@datacomp.sk

    Doprava je realizovaná pri dodávkach bežného balenia tovaru

    V prípade nadrozmerného tovaru, alebo ak sa jedna o tovar, ktorý ma neobvykle rozmery a váhu, cena dopravy sa dohodne vopred s kupujúcim na základe obojstranného schválenia. Ďalšie špecifické možnosti spôsobu dopravy tovaru a ceny za dopravu podľa osobnej požiadavky spotrebiteľa vieme dohodnúť telefonicky, emailom alebo osobne.

    Pokiaľ potrebujete poznať bližšie informácie o stave a termíne dodania Vašej objednávky, môžete  vyhľadať Vašu zásielku na stránkach prepravcu.

    Poškodenie tovaru pri preprave

    V prípade ak je tovar doručený kupujúcemu vo viditeľné poškodenom spotrebiteľskom balení, je nutne aby kupujúci požiadal prepravcu o spísanie škodového zápisu, ktorý poslúži ako príloha pre reklamáciu poškodeného tovaru pri preprave. Ak zásielka nemá zjavne poškodené spotrebiteľské balenie a kupujúci zisti poškodenie tovaru, tak škodový zápis u prepravcu ma možnosť spísať do 24 hodín. Pre uplatnenie reklamácie je nutne škodový zápis priložiť k reklamácii. V prípade nejasnosti kontaktujte reklamačné oddelenie Datacomp s.r.o.

    Záverečné ustanovenia

    Nad činnosťou predávajúceho je oprávnený vykonávať dohľad Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie so sídlom v Košiciach pre Košický kraj, Vrátna 3, 040 01 Košice.

    VOP sú platné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo podľa vlastného uváženia ich meniť, upravovať alebo nahrádzať novými s tým, že na uzatvorené zmluvy sa vzťahujú VOP platné v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy.

    V tomto znení sú VOP platné od 1.12.2023
     
     
    Notebooky